Tayland Günlüğüm 2 : #Phuket

Serra’nın Bangkok’ta bıraktığı yerden yazıyı elimize alıyoruz ve hadi bakalım Phuket’e!!

Eğer ilk yazıyı okumadıysanız; https://localibera.com/2015/02/11/tayland-gunlugum-1-bangkok/

5. Gün

IMG_7839 Bangkok’tan salı günü saat 12’de otelden ayrıldık ve iç hatlar uçuşuyla Phuket adasına indik. Otelimiz Double Tree Hilton Surin Beach’deydi. (Uçak yolculuğu sırasında gruptan birinin aldığı bir tablonun hasar görmesi nedeniyle havaalanından ayrılmamız uzun sürdü, bu yüzden o gün denize DCIM100GOPROgirme hayalimiz de suya düştü.) Otele yerleştikten sonraysa Fantasea Show’a gittik. Yemek bölümü ve oyun alanları olan geniş bir gösteri merkezi gibiydi. Çevreyi dolaştıktan sonra Dünya’da nadir görülen beyaz kaplan için yapılan bölüme de baktık. Açık büfe şeklindeki akşam yemeğimizi yedik ve burada Tayland yemeklerini tatma imkanını bulduk; tavuklu noodle’lı çorbalarından ve daha çok da tropik meyvelerinden yedik. Kızarmış tavuk ve patates ise yine klasik ana yemeğimiz oldu. Gecenin ilerleyen vakitlerinde oyun yerlerinde vakit geçirdik. Show ise akrobatların ve dansçıların müzik eşliğinde yaptığı vasat bir gösteriydi aynı zamanda hayvanların kullanımı pek hoşumuza gitmedi.

6. Gün

DCIM100GOPRO Çarşamba sabahıysa saatimizi kurup erkenden uyanıp plaja indik. (Surin Beach otele çok yakındı). Deniz gerçekten de çok güzeldi, deniz dönüşü acele bir IMG_7855kahvaltıyla kendimizi otobüse attık ve James Bond turuna katıldık. Önce “Maymun Tapınağı” diye de geçen yere gittik. Maymunlar her yerde özgürce dolaşıyorlardı. Muzlara fazla doymuş gibilerdi bu yüzden fıstık ve fındık daha çok ilgilerini çekiyordu. Maymunların olduğu yerse mağara tapınak karışımı bir yerdi. İçinde “Yatan Buda”nın taklidi dahil olmak üzere bir çok

IMG_7881buda heykeli vardı. İçeride Serra’nın koluna takılı içi yemek dolu poşete bir maymunun saldırması ve Serra’nınsa bundan hiç korkmadığını da belirtmem lazım..

Ada turlarına giden tekneler ana karadan kalkıyordu. Phuket adası da yolla ana karaya bağlanmıştı. “Longtail” denilen 3o kişilik uzun teknelerle yola çıktık. Kökleri denizde olan, ağaçların oluşturduğu

DCIM100GOPROgüzellikler arasından giderek açık denize ulaştık. Kanolarla gezinti yapacağımız bir durağa geldik DCIM100GOPROve kanolara 2’şer kişi bindik. Kanoları kullanan kişi mağaraların içinden de geçirerek güzel bir gezinti yaptırdı. Yine kanoda satılan 50 Bahta alabileceğimiz hindistan cevizi suyu bulduk ve keyfimize keyif katarak coconut sularımızı içtik. İninince de bize soğuk şerbet gibi pembe bir içecek ikram ettiler. Longtail’le

IMG_7938James Bond adası denilen aslında James Bond kayalığının karşısındaki ada diye adlandırabileceğimiz adaya yöneldik. Geldiğimiz ada küçük satıcıların olduğu pazar yeri gibiydi. IMG_7957Bu adada meşhur James Bond pozu vererek fotoğraf çekildik. Sadece müslümanların yaşadığı, kazıklar üzerine kurulmuş müslüman köyü diye adlandırılan yerdeyse öğle yemeğimizi yedik.

DCIM100GOPROMenümüz kızarmış tavuk, tadı oldukça kötü olan balık, pilav, çorba, çokça beğendiğimiz chili sosla yediğimiz karides ve meyveydi. Otelimizdeki kaydırak ve havuzda vakit geçirdik annemler sahildeyken ve akşam yemeğimizi amerikan pub’u tarzı bir yerde pizza-nachos olarak tercih ettik. Yemekten sonra Simon Show’a gitmek için van’ımıza bindik. Show Patong Beach’teydi ve IMG_7913girişinde dansçılar bizi bekliyordu. Dansçı diyip geçmeyin, bu showun özelliği bütün dansçıların kadın gibi giyinmiş, erkek olduğuna inanamayacağınız, erkeklerden oluşması. Show’da kesinlikle fotoğraf çekmek yasak, cezası 50.000 dolar gibi uçuk bir para. Show’dan sonra otele geri döndük çünkü çok yorulmuştuk. 10387208_10153064034808480_43141996829904911_n

IMG_7942  IMG_7921

7. Gün DCIM100GOPRO

Perşembe sabahı kahvaltı sonrası Phi Phi Adaları turu için marinaya geldik. Marinanın IMG_7984çok güzel olduğunu da söylemeliyim. Hepimiz bir sürat teknesine bindik. 2 saat süren buyolculukta Serra’yla birlikte dışarda oturuyorduk ve gerçekten hayatımda ilk defa bu kadar püfür püfür mü desem uçarak mı desem o tarz bir yolculuk geçirdik. İlk durak, Maymun Adası! Plajda maymunlara muz verdik ve denize girdik. Serra yine maymunlarla bağ kurdu. Sonra serbest dalış için şnorkellerimizi aldık. Ellerimizle beslediğimiz balıkların insanlardan hiç korkmadığını da belirtmem lazım çünkü o kadar harika fotoğraflarımız var ki GoPro ve Serra’nın su altı kamerası sağolsun.

DCIM100GOPROLeonardo DiCaprio’nun The Beach filmini çektiği adalara yani Phi Phi Adaları’nda yüzme molası verdik. Adanın arkasındaki fotoğraf yerini unutmamak lazım, tamamen çıplak ayaklaydık, biraz ayağımıza taşlar battı ama sorun etmedik. Sondan bir önceki durağımızsa başka bir adaydı. Orada yemek yedik vee tabii ki menümüz: kızarmış tavuk, pilav, salata ve chili DCIM100GOPROsos! Yine dünya tatlısı bir örümcek maymunla fotoğraf çekildik. Son durağımız mercanların olduğu, denizi güzel bir adaydı. Sonrasındaysa otelimize döndük, güneşten ıstakoz gibi yandığımızı belirtmeme gerek yok herhalde.. Akşamsa Patong Beach’e grupla değil kendimiz gittik ve gruba kıyasla çok daha iyi bir fiyatlaydı. Hard Rock kafede akşam yemeğini -hamburger tabii ki- canlı müzik ve ateşli danslarla yedik. Yemek sonrasıDCIM100GOPRO barların olduğu caddede dolaştık. Patong Beach kesinlikle hayalimizdeki gibi değildi. Sahile kadar gittik ama bomboş ve çok hareketsizdi. Hayalkırıklığıyla ve tuktukla otele döndük, bavullarımızı yaptık.

8. Gün Sabah otelden ayrılıp havaalanına üzüle üzüle gittik. Sonraki duraksa, SINGAPUR!

NOT: Eminim ki Phuket’i bu kadar güzel yapan şey yerel rehberimiz (a.k.a. local) Kanya’nın harika olmasıydı. Neye ihtiyacımız varsa anında getirdi! Bir video için can yeleği olsun, kum doldurmamız için boş pet şişe olsun, güneş yanıklarımız için losyon olsun,sarj aleti olsun… Ona bin bir teşekkür ediyoruz!!

Devamı için hemen topu Serra’ya atıyorum 🙂 Yazıdaki gecikmeden dolayıysa özür dilerim, umarım fotoğraflarla affettirebilmişimdir.

-Aleyna (Neşe Doğan’ın katkılarıyla)