Laponya : 1.Gün

Helsinki’den adı Santa Claus Express olarak da geçen gece trenine saat 18.52’de bindik ve odalarımıza yerleştik. Tren iki katlı, duş ve WC oda içinde, ortak kullanım alanları ve günümüzün en önemli özelliği yani Wifi’ya da sahip! Yolculuğumuz 10 saat civarı geçti ve Finlandiya’nın en güneyinden neredeyse en kuzeyine kadar çıktık.

Sabaha karşı varmamızla birlikte her şey tam da hayalimdeki gibiydi; her yer karla kaplı ve bembeyaz, sabah olmasına rağmen hava aydınlanmamış ve benim gibi sıcak havaya alışkın biri için oldukça soğuk bir hava (-6). Tren istasyonunda bizi alacak olan aracımız gezimizin diğer günlerinde de olacağı gibi tam zamanında geldi ve otelimize transferimizi yaptı.

Otel kısmına gelecek olursak.. Tatili planlarken gerçekten de cam igloo’da bir gece geçirmek istiyordum ta ki cam iglooların bulunduğu yerin şehre olan uzaklığını ve aynı zamanda 500 euro kadar olan fiyatını öğrenene kadar. (Cam iglooları gezmeye gittik ve bir şey kaybetmediğimi görerek delice sevindim) Bizim kaldığımız otelse (5 yıldıza doğru yürüyen 4.5 yıldızlı Rovaniemi’nin en iyi 5.oteli “Chalet Hotel”) alışık olduğumuz otel kavramından daha farklı. Geniş bir arazide 30-35’e yakın villa, ana tesis ve kayak merkezi. Villalarsa Fin tarzında düzenlenmiş, hepsi ahşap, iki katlı, süper ısıtması dışında şömineli ve bir de saunalı. Özellikle de 6 kişi kaldığımız için en büyük villada kaldık ve fiyat da ev başına olduğu için çok uygun oldu.

Varışla birlikte resepsiyondan gerekli bilgileri aldık ve evimize yerleştik. Evin kapısına sağolsunlar 3 tane de kızak koymuşlar ki sürekli bir yerden bir yere evin çevresinde kaydık.

DSC_0102İlk günkü aktivitemiz “Karda Safari”, “Noel Baba Kasabası” ve “Kutup Çizgisi”ni kapsıyordu. 9.30’da aktivite ofisinin aracı bizi evimizden aldı ve mega termal kıyafetlerimizi vermek üzere ofise götürdü. Geziyle ya da turla katılmadığımız için turlarımız hep 6 kişilik ya da o civarda turlardı. (Ofis Noel Baba Kasabası’nda yer alıyor, gezinizi yaptıktan sonra ofise geri geliyor onların size verdiği kıyafetleri bırakıp kendi eşyalarınızı geri alıyorsunuz.)

Üstümüze verilen rüzgar ve ısı geçirmeyen kıyafetlerimizi, kaskları, gözlükleri, ek eldivenleri ve botları giyerek snowmobile denen araçlara bindik ve 3-4 saat süren safarimize başladık. Her yer bembeyaz ve resmen bembeyaz bir yokluğun içinde hızla gidiyorsunuz. Böyle bir özgürlük hissi, böyle güzel manzaralar yok. İlk molamızı göl kenarında veriyoruz ki göl olduğunu rehberimiz söyleyince öğreniyoruz, 125 cm kalınlığında kar ve buz kaplı bir göl bu.. Üstelik gölde 1 saat gittikten sonra öğreniyoruz göl olduğunu da.. Molamızda hot berry juice içiyor, yöresel kurabiyeler yiyor, mangalda mısır yiyor ve safariye devam ediyoruz.

Safarinin bitiminde Noel Baba Kasabası’na varıyoruz. Burası gerçekten de çok neşeli bir yer ve benim gördüğüm en az kalabalık turistik mekan. Bunun sebebi de sezonun artık bitmeye yaklaşmasıymış. Tahmininiz üzere sezon christmas ve yılbaşı zamanı..

Noel Baba’nın posta ofisinden sevdiklerinize kart atabilir, Noel Baba’yla tanışıp fotoğraf çekilebilir, Kuzey Kutup Çizgisi’ni tek bir adımla geçebilirsiniz 🙂

DCIM102GOPRO

Saat 4.30 civarında aracımız bizi alıyor ve otelimize götürüyor. Akşamındaysa Laponya’nın en ünlü restoranı “Nili“ye gidiyoruz. (Yemek seçen ve yeni şeyler denemeyi sevmeyen ben bile her şeyi deniyor!) Burası yöresel yemekler, değişik tatlar, yöresel içkiler, tatlıları ve dekorasyonuyla ünlü. Hepimiz farklı yemekler istiyoruz, ortaya Rovaniemi Market adı verilen yöresel tatlardan oluşan tabağı istiyor en sonunda da tatlılarımızı yiyoruz. Bu yemekte geyik eti, ayı eti, taze tutulmuş somon, Lappish kültüründeki var olan sosları tadıyoruz ve hepsi EFSANE EF-SA-NE! İnanılmaz güzel bir yemek sonrası otelimize geri dönüyoruz ve evde eğlence devam ediyor..

Yazının devamı pek yakında.. Takipte kalın 🙂

Serra

Reklamlar

One thought

1. Dört buçuk ay kaldım Rovaniemi’de. Hayatımın en en en … güzel dönemlerinden biriydi. Rovaniemi’de Türk restoranları da var bilginiz olsun…