İspanya İnterrail

Interrail özellikle de gençlerin merak ettiği, sevdiği bir gezi şekli. Biz de 2018 mayısta interrail yapma imkanı bulduk ve ben de deneyimlerimi sizle paylaşmak istedim. Önceden yazdığım yazılardan interrail için pratik bilgilere buradan, biz 2018 mayısta nasıl bir rota izledik buradan bakabilirsiniz.

Biz Barselona’ya pazartesi sabah uçakla 8 gibi indik ve perşembe günü de 11’deki trenle Barselona’dan ayrıldık. Barselona’da neler yaptık, nerelere gittik bunları bir başka yazıda daha detaylı anlatıyor olacağım. En popüler mekanları görmeniz için üç gün yeterli bir süre. Biz sabahtan evden çıkıp akşam dönüyor ve her gün en az 23bin adım atıyorduk, gitmediğimiz yer binmediğimiz metro hattı kalmadı neredeyse. Belki de bu yüzden üç günde çok şey yaptık ve “buna da zaman kalmadı tüh ya” demedik. Ama siz daha rahat gezmek istiyorsanız 4-5 gün ideal olacaktır.

Trenimiz Barcelona Sants istasyonundan Valencia Nord istasyonunaydı. İspanya’da elektronik biletler geçtiği için elimizde biletlerimiz ve trendeki yerlerimiz vardı. İstasyona yine de önceden gitmekte fayda var ama trene check-in ve geçiş aşağı yukarı 20 dakika önce başlıyor neredeyse. Aleyna’nın çantasının çalınmasından sonra ekonomik olarak sıkı yönetime geçen bizim treni kaçırma lüksümüz olmadığından erkenden gitmiştik.

Barselona’dan sonra Valensiya bize daha ucuz, daha samimi ve her yere yürünebiliteli geldi. Buradaysa 2 gün kalıp 3.günümüzde sabah treniyle Madrid’e geçtik. Aslında Madrid hiçbir şekilde aklımızda olan bir destinasyon değildi ama Valensiya’dan Sevilla’ya direkt tren olmayınca biz de bu aktarmayı Madrid üzerinden yapmaya karar verdik ve Madrid’de 4-5 saatimiz olacak şekilde trenlerimizi ayarladık.

Processed with VSCO with j2 preset
Madrid’de bavullarımız geçirdiğimiz 4 saat

O yüzden tren rezervasyonlarını, rotayı önceden belirlemek önemli. Bizim bu sayede Madrid’de konaklamaya para vermeden 4-5 saatte gezme şansımız oldu.

Biletimiz, rotamız ve rehberimiz!

Akşamüstü 5 gibiyse trenimize bindik ve Sevilla’ya vardık. Interrail biletimizle yaptığımız son yolculuk da buraya oldu. Sevilla bu İspanya gezimizde gördüğümüz şehirlerin içinden en sevdiğimiz oldu sanırım. Yani en azından benim favorim Sevilla oldu 🙂

Sevilla

Siz de interrail yapmak istiyor ama nasıl yapacaksınız emin olamıyorsanız sorularınızı bize yazabilirsiniz 🙂 !